By Георги Танев on Септември 24th, 2009
Форумът беше организиран перфектно, изключително високо ниво, невероятно добри презентации, близо 1800 уникални вестника за всеки един от присъстващите издадени от Булгед ООД, преводи на български език в реално време със слушалки от Mariana Hill, кафе паузи, обяд и др.
Поздравления на Дима Костова и целият и екип от lifetimevents.com за добре свършената работа, за това, че успяха да доведат професор Филип Котлър в България и да организират всичко толкова добре. За това, че успяха да съберат 1800 души – много повече отколкото е броят на хората на другите места, където е говорил Котлър (Македония и др. ). Следват други интересни форуми.
Какво каза професор Филип Котлър – доста неща за маркетинга, добре казани, някои нови и т.н. Ето и най-забележителното, което си записах, както и няколко думи от мен. Както каза самият той - 1800 идеи от присъстващите във форума.
„Пазарът се променя по-бързо от маркетинга“
„Клиентът ръководи бизнеса“
Как да кажете на вицепрезидента по финансите, че пилотите и стюардесите са по-важни от него - това на шега разбира се – Това е казал директорът на една авиокомпания на вицепрезидента по финансите – защото служителите знаят по-добре, какво се случва в компанията, могат да дадат добри предложения и т.н. докато зам. Президента по финансите – гледа само цифрите.
Беше споменато, че в Shell се прави една практика – на служители да говорят по 10 минути, като дадат предложение или идея, какво може да се направи по-добре в компанията. Четири от пет предложения са дошли от служителите, като служители и мениджъри са давали идеи.
Нещо друго много важно – че е лудост изпълнителният директор да получава 400 и дори 4000 пъти по-висока заплата от заплатата на средният редови служител в компанията. Мисля, че същото беше спомената и за 100 пъти и по-малко.
1. Управлявай настоящето
2 .Подбрано забравяй миналото
3 .Създавай бъдещето
И сега нещо от мен писано по време и след форума:
Интересно е, че хора, като професор Котлър казват някои прости неща, истинни или поне близо до истината, защото пазарът се променя по-бързо от маркетинга. И това, което казва, е като поглед от високо в една област (в случая Маркетинга), което помага да се види картинката по-просто от високо, без да се взира в най-малките детайли. И докато много хора работят и прилагат маркетинга на практика, те могат постепенно да свикнат да мислят по-сложно поради многото неща, с които се сблъскват при работата и да нямат възможността да погледнат нещата от високо, толкова ясно, както един експерт и още повече да следят толкова добре развитието на пазара и да са в крак с всички промени и новости, които се случват и възникват непрекъснато. Един подобен форум, дава възможност за припомняне на това, Що е то маркетинг и какво е новото в него, как се е променил. Сверяване на часовниците. И нещо повече, във бързината и динамиката на бизнеса и променящите се условия, на човека му става по-трудно да излезе извън рамките на мисленето си относно маркетинга да кажем. Някак наблягането на това да мислиш по установен начин за да си свършиш работата влияе изоставащо на това да мислиш извън кутията и когато нещата се променят да останеш с гъвкав, приемащ и отворен ум, за да посрещнеш промените, като нови възможности, а не толкова, като заплахи.
Ето и един пример, който професора спомена (а и аз съм цитирал от други източници в предишни мои статии).
„Когато задуха силен вятър срещу вас, можете да построите стена пред себе си, за да се предпазите, но можете да построите и вятърна мелница за да се възползвате от вятъра.“
Това показва нагледно, как една заплаха, като силният вятър, може да се използва и като възможност.
И още едно много добро – „Може ли някой да създаде иновативен продукт в гаража си, който да е по-добър от продуктите на големи компании?“ Може разбира се – вижте Майкрософт и Бил Гейтс или Apple например. Това ми напомня за „Възходът на аматьора професионалист“ – видео, което можете да намерите в блога и „Титаник е направен от професионалисти, Ноевият ковчег от аматьори.“
Накратко, това означава – дори да не сте професионалисти, можете да опитате, да пробвате. А и никой не се е родил професионалист!
И за накрая – Кой оцелява на пазара – този, който се адаптира най-добре!
Не най-силният, не най-бързият, най-умният и т.н. - този, който се адаптира най-добре към промените, които настъпват.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.