неделя, 1 ноември 2009 г.

Впечатления от форума с професор Филип Котлър


By Георги Танев on Септември 24th, 2009
Форумът беше организиран перфектно, изключително високо ниво, невероятно добри презентации, близо 1800 уникални вестника за всеки един от присъстващите издадени от Булгед ООД, преводи на български език в реално време със слушалки от Mariana Hill, кафе паузи, обяд и др.
Поздравления на Дима Костова и целият и екип от lifetimevents.com за добре свършената работа, за това, че успяха да доведат професор Филип Котлър в България и да организират всичко толкова добре. За това, че успяха да съберат 1800 души – много повече отколкото е броят на хората на другите места, където е говорил Котлър (Македония и др. ). Следват други интересни форуми.
Какво каза професор Филип Котлър – доста неща за маркетинга, добре казани, някои нови и т.н. Ето и най-забележителното, което си записах, както и няколко думи от мен. Както каза самият той - 1800 идеи от присъстващите във форума.
„Пазарът се променя по-бързо от маркетинга“
„Клиентът ръководи бизнеса“
Как да кажете на вицепрезидента по финансите, че пилотите и стюардесите са по-важни от него - това на шега разбира се – Това е казал директорът на една авиокомпания на вицепрезидента по финансите – защото служителите знаят по-добре, какво се случва в компанията, могат да дадат добри предложения и т.н. докато зам. Президента по финансите – гледа само цифрите.
Беше споменато, че в Shell се прави една практика – на служители да говорят по 10 минути, като дадат предложение или идея, какво може да се направи по-добре в компанията. Четири от пет предложения са дошли от служителите, като служители и мениджъри са давали идеи.
Нещо друго много важно – че е лудост изпълнителният директор да получава 400 и дори 4000 пъти по-висока заплата от заплатата на средният редови служител в компанията. Мисля, че същото беше спомената и за 100 пъти и по-малко.
1. Управлявай настоящето

2 .Подбрано забравяй миналото

3 .Създавай бъдещето

И сега нещо от мен писано по време и след форума:
Интересно е, че хора, като професор Котлър казват някои прости неща, истинни или поне близо до истината, защото пазарът се променя по-бързо от маркетинга. И това, което казва, е като поглед от високо в една област (в случая Маркетинга), което помага да се види картинката по-просто от високо, без да се взира в най-малките детайли. И докато много хора работят и прилагат маркетинга на практика, те могат постепенно да свикнат да мислят по-сложно поради многото неща, с които се сблъскват при работата и да нямат възможността да погледнат нещата от високо, толкова ясно, както един експерт и още повече да следят толкова добре развитието на пазара и да са в крак с всички промени и новости, които се случват и възникват непрекъснато. Един подобен форум, дава възможност за припомняне на това, Що е то маркетинг и какво е новото в него, как се е променил. Сверяване на часовниците. И нещо повече, във бързината и динамиката на бизнеса и променящите се условия, на човека му става по-трудно да излезе извън рамките на мисленето си относно маркетинга да кажем. Някак наблягането на това да мислиш по установен начин за да си свършиш работата влияе изоставащо на това да мислиш извън кутията и когато нещата се променят да останеш с гъвкав, приемащ и отворен ум, за да посрещнеш промените, като нови възможности, а не толкова, като заплахи.
Ето и един пример, който професора спомена (а и аз съм цитирал от други източници в предишни мои статии).
„Когато задуха силен вятър срещу вас, можете да построите стена пред себе си, за да се предпазите, но можете да построите и вятърна мелница за да се възползвате от вятъра.“
Това показва нагледно, как една заплаха, като силният вятър, може да се използва и като възможност.
И още едно много добро – „Може ли някой да създаде иновативен продукт в гаража си, който да е по-добър от продуктите на големи компании?“ Може разбира се – вижте Майкрософт и Бил Гейтс или Apple например. Това ми напомня за „Възходът на аматьора професионалист“ – видео, което можете да намерите в блога и „Титаник е направен от професионалисти, Ноевият ковчег от аматьори.“
Накратко, това означава – дори да не сте професионалисти, можете да опитате, да пробвате. А и никой не се е родил професионалист!
И за накрая – Кой оцелява на пазара – този, който се адаптира най-добре!
Не най-силният, не най-бързият, най-умният и т.н. - този, който се адаптира най-добре към промените, които настъпват.

Гола мадама се разчекна върху баща и син Славейкови...


Мюмлата: Изкуството у нас прилича на замръзнал вибратор.
Скандален пърформанс събра очите на софиянци насред площад „Славейков”. Кротко приседналите на пейка бронзови баща и син Славейкови буквално щяха да се разтопят от мощната топлина на бедрата на 28-годишната арт провокаторка Мюмлата. Дамата смело яхна коленете, а после и главите на фигурите както я майка родила, само с една шапка на главата. В предаването „Пропаганда” на Мартин Карбовски тя обясни смисъла на идеята си да се разчекне върху литературните патриарси. Според нея целта й била не да обиди Петко и Пенчо Славейкови, а да демонстрира презрителното си отношение към изкуството у нас, което по думите й се е превърнало в паметник, във времеви замръзнал вибратор. Мюмлата, чийто артистичен псевдоним идва от героинята на Туве Янсон от приказката „Невидимото дете”, определя поведението си като лек флирт, а не буквална визуализация срещу Славейкови. „Това е изкуство с порнография, което според мен има бъдеще”, добавила Мюмлата, която прави планове за още по-скандални фотосесии занапред. „Животът е или едно приключение, или едно легло, в което лягаш и ставаш”, обобщава мъдро тя.

Как да си направим "слонска паста за зъби"?

НАЧАЛО НА ПОРЕДИЦАТА "СИГНАЛИ ОТ КОСМОСА":

Само за отличници!
Това е един ефектен опит за любителите на химията. Използвайте предпазни ръкавици, престилка и очила, ако решите да експериментирате!Не изхвърляйте реагентите в мивката!
Като "слонска паста за зъби" в химията е известна реакцията на каталитичното разпадане на водородния пероксид H2O2. Най-често ползваният катализатор е KJ калиев йодид или NaJ натриев йодид. Реакцията се катализира и от други вещества, но те са по-реактвоспособни с H2O2 и се получават някои нежелани странични продукти. Каталитичното разпадане на H2O2 е екзотермичен процес, което означава, че се отделя топлина. При това скоростта на реакцията е много бърза.
А резултата можете да видите тук:
Ако имате въпроси относно превода питайте, но едва ли ще се затрудните.
За получаване на цвят, можете да използвате течен сапун или оцветител за храни(като го поставяте по стените на мерителния цилиндър, за да се получат лентички).
Напомням отново за предпазните ръкавици и очила.
За по-големите пакостници забавната химия има и по-сериозно предложение:

Моля, не правете това у дома!


Как да си направим сами интимна прическа?



Интимните подстрижки са били популярни още сред дамите на Древен Египет. Това били най-често жени, които принадлежали към висшето общество. За депилация те използвали специални растителни смеси. Освен това те оцветявали окосмяването на интимните си места и украсявали телата си с рисунки от хена. В Индия и в някои други азиатски и мюсюлмански страни обезкосмяването се правело с хигиенни цели. В Европа интимните подстрижки започнали да стават популярни чак през ХХ век. Легендите разказват, че Мерилин Монро изсветлила косъмчетата на интимните си части, за да се чувства истинска блондинка.
След сексуалната революция през 60-те години, появата на бикините, дантеленото бельо и развитието на нудизма, интимната подстрижка става обичайно явление. Още през 80-те години се появяват школи за обучение на стилисти в тази област. В Русия например особено популярно става изображението на вождовете на марксизма и ленинизма, изрисувани с цветове и с буйни, естествени бради и мустаци.
Тези подстрижки са направени не само заради самочувствието на жената, а главно заради мъжа – за да го впечатлят, предизвикат и раздразнят. Разбира се, вероятно има и мъже, които подобна подстрижка ще отблъсне.
Когато незапознатият клиент на салона види названието „интимна подстрижка“ или „бикини дизайн“, обикновено започва да се подсмихва. Но всеки, който е пробвал, се радва на резултата – и това правило обикновено води до създаването на „постоянни клиенти“.
Едно от предимствата пред бръсненето е, че кожата не се раздразва и не е нужно след ден-два да повтаряте процедурата. Депилацията, която се използва тук (горещ восък с успокояващи съставки), позволява да се съхрани формата на подстрижката в продължение на 2 седмици. В случай, че изберете обикновена подстрижка с бръснене, ще трябва да дойдете седмица след това отново. За бръсненето се използва специална машинка за бикини-дизайн.
Полето на фантазията няма предел по отношение на интимните подстрижки. Към това може да се добави оцветяване, татуировки, пиърсинг и боди арт. За да бъде една такава подстрижка наистина красива е необходимо време и търпение. Понякога и простата подстрижка отнема най-малко час. Желанието на клиента е определящо, но дизайнерът може да посъветва своя клиент за подходящи цветове, тъй като за образа са определящи кожата, окосмяването и също фигурата на клиента и тазовата кост. За по едрите обикновено се препоръчва по фино изображение с вертикални линии.
Препоръчва се интимни подстрижки да не се правят три дни преди и три дни след месечния цикъл, заради повишената чувствителност на кожата. След подстрижката трябва да се избягва употребата на някои по-силни козметични препарати и не трябва да се изгаря на слънце или в солариума.
Елхи, цветя, сърца, миди, охлюви, снежинки и дори Дядо Коледа са популярни изображения.
Последните модни тенденции обаче сочат предпочитанията на загадъчни, мистични символи – лабиринти, кръстове, очи, змии, йероглифи и др. Самата процедура започва с почистването и дезинфекцирането на участъка, който ще се подстриже и обезболяването му. Преди епилацията се нанася талк и после се изрисува изображението. Боите, които се използват, са от най-меките и натурални вещества, които да не предизвикват раздразнение или алергична реакция. Колкото е по-ярък един оттенък – толкова е по-интересен. Могат да се добавят перли, кристали, перца и други елементи.
Начинаещите трябва да бъдат наясно със следното:
- Областта на гениталиите е много чувствителна и затова е по-добре да не използвате епилатор и пинцети. Най-подходящи за тези места са ножиците и самобръсначката.
- Прическата е най-добре да се прави по време на къпане или след това.
- Първоначално избирайте по-лесни модели, а когато натрупате опит, минете към шедьоврите.
Ако имате някакви съмнения, че нещо няма да се получи, потърсете професионалист. Съвременните козметични салон оказват подобен вид услуги. Там ще ви подстрижат, оформят, боядисат и украсят.
Ако сте притеснителни или просто не искате са допускате чужд човек в подобна близост до себе си, имате три варианта.
Първият е да оставите всичко както си е. Вторият е гладко да обръснете срамните части. Третият е да експериментирате и да се учите от грешките си. Рано или късно ще се усъвършенствате и освен това ще имате цяла колекция от прически. Това си има своите предимства. Вие можете да променяте прическите според настроението си, като при това ще икономисате парите, които ще ви поискат в козметичния салон.
Как да си направите интимна прическа у дома?
1. Обмислете внимателно какво искате да направите.
2. Ако рисунката е сложна, направете си хартиен шаблон.
3. Вие се нуждаете от следните инструменти: молив за очи, огледало, самобръсначка, крем за депилация, малкa ножица, малък гребен, пинцета.
4. Подгответе кожата – тя трябва да бъде суха и чиста.
5. Вземете шаблона и го очертайте с молива за очи. Дорисувайте необходимите елементи.
6. Ако за прическата са ви необходими къси косъмчета, използвайте гребена и ножицата и ги подстрижете равномерно.
7. Отстранете ненужните косми с крема за депилация.
8. След това коригирайте контура на рисунката с пинцета.
9. Последният щрих е да залепите имитация на скъпоценен камък с помощта на специално лепило и пинцета.